مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : مریم حافظیان
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های مریم حافظیان
هدف این پژوهش بررسی روابط بین کنترل رفتار درک معلمان با خنثی کردن نیاز روانی ، خشم، قلدری رفتار دانش آموزان ( مطالعه موردی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان بجنورد) می¬باشد. این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش¬های کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بجنورد به 6000 نفر می باشد که تعداد 361 نفر بر اساس جدول مورگان (1972) به عنوان حجم نمونه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه های تحقیق در بین آنها توزیع گردید. جهت جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای ومیدانی استفاده شده است. ابزار گردآوری داده¬ها پرسشنامه برگرفته از مطالعه مائو و لیو(2016) می باشد. سنجش اعتبار متغیرها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه محقق ساخته به ترتیب 837/0 محاسبه شد. ¬روایی محتوا پرسشنامه توسط اساتید متخصص مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل آماری از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم افزار SPSSنسخه 19 و روش مدل ساختاری با نرم افزار LISREL نسخه 8 استفاده گردید. نتایج نشان داد بين کنترل رفتار درک معلمان با خنثی کردن نیاز روانی ، خشم، قلدری رفتار دانش آموزان دوره متوسطه رابطه وجود دارد.